Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2010

WebQuest (Ιστοεξερεύνηση)

Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφορίας αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για την υποστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης. Ωστόσο ένα σημαντικό ερώτημα που προκύπτει είναι με ποιους τρόπους μπορούμε να οργανώσουμε και να κατευθύνουμε τη δραστηριότητα των μαθητών στη διάρκεια αναζήτησης υλικού στο Διαδίκτυο προς το ουσιαστικό, το χρήσιμο, το αξιόλογο με βάση συγκεκριμένους διδακτικούς στόχους.
Ένα WebQuest (όρος που καθιέρωσε ο Bernie Dodge) αποτελεί μία δραστηριότητα κατευθυνόμενης διερεύνησης  κατά την οποία οι μαθητές αναλαμβάνουν να λύσουν ένα πρόβλημα και αξιοποιούν το Διαδίκτυο ως βασική πηγή πληροφορίας αλλά συχνά όχι μοναδική. Σε ένα μάθημα αυτής της μορφής, η πληροφορία αποτελεί το πρωτογενές υλικό προς επεξεργασία και οικοδόμηση νέας γνώσης. Τα WebQuests σχεδιάζονται ώστε να οριοθετούν τη δραστηριότητα των μαθητών, να εστιάζουν στη χρήση της πληροφορίας παρά στην απλή αναζήτησή της, και να υποστηρίζουν τους μαθητές να καλλιεργήσουν την αναλυτική, συνθετική σκέψη και κριτική τους ικανότητα . Επίσης, διευκολύνουν τον εκπαιδευτικό στο σχεδιασμό μαθημάτων ορίζοντας τα συστατικά στοιχεία και τη δομή που πρέπει να διαθέτουν αυτά τα μαθήματα. 

Δείτε τον Bernie Dodge να μιλα για το webquest μοντέλο, τη θεωρία τη δομή και να δίνει ενα παράδειγμα για το τειχος του Βερολίνου (7 λεπτα περίπου)


 Η κατασκευή μιας ιστοεξερεύνησης εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος ακολουθεί τα παρακάτω βήματα 
  • Εισαγωγή: γενική εισαγωγή στη δραστηριότητα και στο θέμα του μαθήματος με έναν ελκυστικό τρόπο που να προετοιμάζει το μαθητή και να προκαλεί το ενδιαφέρον του. 
  • Εργασία: επικεντρώνει στο ρόλο των μαθητών στη δραστηριότητα και στην εργασία που πρόκειται να αναλάβουν. 
  • Διαδικασία: περιγράφει πως οι μαθητές θα πραγματοποιήσουν την εργασία τους. Η περιγραφή πρέπει να περιλαμβάνει ξεκάθαρα βήματα, προτεινόμενες πηγές, και συγκεκριμένα εργαλεία για την ανα 
  • Αξιολόγηση: περιγράφει τον τρόπο αξιολόγησης των στόχων του μαθήματος, θέτει  κριτήρια αξιολόγησης. 
  •   ·  Συμπέρασμα: συνοψίζει αυτά που οι μαθητές πέτυχαν ή έμαθαν κατά την ολοκλήρωση της δραστηριότητας  ή του μαθήματος. 
  • Η σελίδα του καθηγητή: οδηγίες εφαρμογής του σεναρίου προς εκπαιδευτικούς.  
Χρήσιμες διευθύνσεις για δημιουργία ιστοεξερευνήσεων και χαρακτηριστικών παραδειγμάτων
 


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου